0 Mrs Magnolia

Iblomsterbutiken i London hade vi en kille från Colombia som var lite av en allt-i-all-o. J's engelska var rätt dålig, men det brukade alltid lösa sig med gester och så. Våren kom och vi började använda magnolia i arrangemangen till hotellen och restaurangerna. En dag bad jag J gå och hämta magnoliakvistarna som låg i bilen. Han tittade lite konstigt på mig och gick ut till bilen. Men det dröjde, jag behövde dom ju nu. Jag gick ut till bilen. J står med bakdörrarna öppna och tittar in i bilen. Men där är ju magnolian, säger jag. J slår sig för pannan och säger Me think magnolia woman! Stackars J hade de senaste veckorna trott att magnolia var namnet på någon av dom fina damerna som vi levererade blommor till varje vecka.


Trevlig helg!
Emelie

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips