0 Gästbloggare - Guestblogger

Hej alla sköna gröna bönor!                                                           For English>>

påskplantering, hönsnäs, plantering påskliljor
Vårplantering i gammal härlig skål
med kupa av hönsnät.
Ihopbunden upptill
 med björkris och en liten lök...
endast som extra dekoration...

Glöm inte de små detaljerna! 
Mariette heter jag som fått äran att gästblogga här idag! Hedrande och roligt! Jag är en lyckligt lottad 39-åring som får jobba med mina stora intressen här i livet, nämligen blommor och inredning i min egen butik på landet, närmre bestämt i Knäred i Halland. Hur kan man då driva butik på liten ort och ändå få folk att hitta dit?! Jo man bloggar! Mig hittar ni på Liljor och Tulpaner. På bloggen får jag ännu ett sätt att få utlopp för mina kreativa sidor som tar sig sina olika uttryck både hemma och i butiken. Bloggen följer livet och årstiderna.

Något jag älskar är att blanda blommor med saker som har patina... Det sköna gröna och det färgstarka vackra får ännu mer glans och liv bredvid patinerade lerkrukor, slitna vattenkannor i zink, nött gammalt porslin eller bredvid väderbitna korgar.

Eftersom jag har en hel länga bakom butiken med vintage saker, som vi också säljer, så har jag stort rekvistita förråd vilket jag ofta använder i korten jag älskar att ta. Just nu så här inför påsk är det så klart vårens blommor som är huvudsaken.

tulpanbukett, säckväv, tulpanerGör en bukettstomme av tex kaprifolgrenar och fyll den med tulpaner och poppel. Blöt sedan stjälkarna och plasta in. Vira en bit säckväv om skaften, snurra dit en bit hönsnät och lite rep. Sådär! Ett tulpanhorn att lägga som bordsdekoration eller som härlig annorlunda gå bort bukett!

påskliljor, bukett påsk, bukett påskliljorEtt enkelt knippe påskliljor blir vackert med bast tydligt och strikt bundet om stjälkarna och runtom på brickan lite gamla söta ting med påskkänsla. En bordsdekoration att studera och diskutera...

blogg liljor och tulpaner, mariette sunesson

Här har ni mig med en påsk/vårkrans, bunden på halmstomme med en massa halm ovanpå som jag sedan klipper till och friserar när den är klar. Därefter dekorerad med bla tulpanblad, murgröna, vaktelägg, björkris mm. 


Må så gott och var kreativ! Det gör själen lycklig!
Vårhälsningar Mariette





Hi there!

My name is Mariette, and today I'm very honored to write a guest post! I 'm 39-year-old and lucky to work with my big interests in life,  flowers and decor. I have my own shop in the countryside, in Knäred, Halland. How can you run a shop in a small villange? Well I'm blogging! You can find me on Liljor och Tulpaner. On the blog, I get another way to show and express my creativity, both at home and in the store. The blog follows my life and the seasons.

Something that I love is to mix flowers with things that have patina ... The beautiful green or colourful beauty may be even more beautiful and comes alive next to old clay pots, water jars, zinc, frayed old porcelain or beside the weathered baskets. In a wing behind the store, I also sell vintage things. So I have great opportunity to style photos, something that I really enjoy. Right now, before Easter, of course spring flowers is the main thing.

Spring planting in the lovely old bowl with a dome of chicken wire. Tightend together at the top with birch twigs and a little onion, only for decoration ... Do not forget the details!

Make the structure for a bouquet of honeysuckle wines and fill it with tulips and eucalypthus. Soak the stems and then wrap them with a plastic bag. Then cover it with burlap, chicken wire and some rope. There you go! A tulip horn as table decoration or as a lovely gift bouquet!

A simple bunch of daffodils will be beautiful with a strict bound on the stems. On the tray I also put some  old, sweet little things that give a Easter feeling. A table decoration to study and discuss ...

Here I am with an Easter/spring wreath, with a straw body. To give it a nice finish, I gave it a "haircut". It's decorated with tulip leaves, ivy, quail eggs and birch twigs.

Take care and be creative! It makes the soul happy!
Spring greeting Mariette




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips