1 Stackars hortensia - Poor Hydrangea

ljusrosa hortensia
Härom natten vaknade jag och gick upp på toa. På väg dit passerar jag vardagsrummet. Där fick jag syn på min vackra hortensia på bordet. Men oj vad den var ledsen och törstig den var! Den hängde totalt och slokade! Även och klockan var mitt i natten så måste ju den stackars hortensian ha vatten! Väl i köket råkade jag slammra till med något och älsklingen vaknade. 
-"Vad gör du? Det är ju mitt i natten!"
Ja, men är man blomsterälskare så är man! Då kan man bara inte ignorera en döende hortensia!

                                         


The other night I woke up and went to the bathroom. On my way there I pass the living room. There, I saw my beautiful hydrangea on the table. But oh, so sad and thirsty it was! It just drooped! Although it was in the middle of the night the poor hydrangea desperately needed water! Once in the kitchen, I happened drop something and my sweetheart woke up. 
- "What are you doing? It's the middle of the night!"
Well, if flowers are your passion you can't just ignore a dying hydrangea!





Foto dreamywhitesonline.com

1 kommentar :

  1. Men hur tänkte han?
    "Operation livräddning" är viktiga saker. ;-)

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips