0 Inför helgens bröllop - Spring Wedding

I går kväll var jag, mamma och en liten vovve (jag är hundvakt ett par dagar) ute och plockade blommor och blader inför helgens bröllop. Det var en helt magisk vårkväll! Ljummen kvällssol, vindstilla, en äng i skogskanten full med gullvivor, smörblommor, maskrosor, förgätmigej, hundkäx, storrams och massa andra blommor som jag inte vet namnen på. 

Det doftade sött från alla blommor... Så tyst, det enda som hördes kvar koltrastens sång och humlorna som surrade ...
Ett sånt där ögonblick som jag kommer att stoppa ner i mitt hjärta och minnas ...
-----------------------------
Last evening me, mom and a cute dog (I'm dog-sitting for a few days) were out picking flowers and foliage to the weekend's wedding. 
It was a magical spring evening! Warm evening sun, no wind, a meadow at the brink of the woods full of primroses, buttercups, dandelions, forget-me-not, Cow Parsley, Solomon's-seal and lots of other flowers. 

It smelled sweet from all the flowers ... So quiet, the only sound was the blackbirds singing and bees buzzing ... One of those moments that I will put in my heart and keep ...


Foto emelie ekborg svenskablomsterbloggar.se

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips