0 Underbara pioner - Lovely Peonies

pioner, vackra pioner, annorlunda pioner, olika pionsorter

Pionen är ju en riktig primadonna och mångas favorit. 
Vi är nu mitt i pionsäsongen och jag tänkte visa några av mina favoritpioner. Den allra vanligaste pionen i handeln är Sarah Bernhardt, en vacker pion men jag sett att fler lyfts fram.  Mormor hade Red Charm i sin trädgård när jag var lite, så den är så klart lite speciell ... 
men Wladyslawa ligger inte långt efter ... 
fast i ärlighetens namn så är det näst intill omöjligt att välja bara en favorit!
---------------------------
Peony's a real leading lady and many people's favourite. 
We are now in the highseason and I wanted to show you some of my favourites. The most common peony is Sarah Bernhardt, a beautiful peony but it's not with us today. My granny had Red Charm in her garden when I was a child, so it's of course special to me ... 
but Władysława isn't far behind ... 
but to honesty, it's almost impossible to pick just one or even a few favourites!





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips