1 Kräftskiva - Crayfish Party

Jag antar att det kommer att bli några kräftskivor till helgen ...
Så jag tänkte komma med ett litet tips till kräftskivedukningen. Visst är marinttema snyggt? Men min absoluta favorit i denna dunkingen är plankan i mitten. En gammal väderbiten och saltstänkt planka med ljus, blommor och vass. Här har man lagt en en kloss eller låda under, vilket gör att plankan och dekorationerna kommer upp lite. Perfekt! Då syns dom bättre! Och vill man ha ännu mera havskänsla så varför inte lägga till lite tång och blåmusslor också?

-----------------------------

The crayfish and sea food in geneal are at its best i August and in the autumn, so I guess there will be som crayfish parites this weekend. If you wish to go for a sea inspired table setting, then use an old weather-beaten and salty plank with candles, flowers and reeds. Put a wooden block or box under so that the plank and the decorations will rise a little. Perfect! This way makes you see them better! And why not add some seaweed and mussels as well?




1 kommentar :

  1. Snyggt! Helt i min stil, samlare som jag är;) min drivved, mina stenar, snäckor å annat samlat sjönära har återanvänts till många fester mellan skog & hav. Naturen är en skattkammare. :)

    Trevlig skön helg Sanna

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips