2 Adventsljusstaken // The Advent Candles

adventsljusstake blommor, annorlunda adventssljusstake, modern adventsljusstake, adventsljusstake rosor, advent candles flowers, trendy advents candles, advent candles roses
Så här ser årets upplaga av adventsljusstaken ut - hemma hos mig.
En gammal kakform, renlav, rosor, rosknoppar, snöbär och tallbarr.
Rosorna är placerade i olika nivåer för att ge lite dynamik. Jag vet inte varför, men denna rosa/gammal rosa färg associerar jag alltid med jul. Tallbarren har jag bara strött ovanpå, lite som strössel. 

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

My Advent candles 2012.
An old cake tin, reindeer moss, roses, rosebuds, snowberries and pine needles.
The roses are placed in different levels to provide some dynamics. I don't know why, but I always associate this dusty pink colour with Christmas. The pine needles are just sprinkled on top. The best topping ever!





Foto Emelie Ekborg svenskablomsterbloggar.se

2 kommentarer :

  1. Jättefin! :-) så vacker färg det är på den rosen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja, jag älskar den färgen. Därför använder jag Amalia-rosor till allt numera ;)

      Radera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips