0 Friday Sweets: Cattleya

cattleya, cattleya orkidé. cattleya orchid, bouquet cattleya, bukett cattleya, bukett orkidé

Det är inte var dag man ser cattleyaorkidéer! Den var ju populär på 60- och 70-talet, men jag tror den är på väg tillbaka. För visst är den vacker? Ibland kan jag känna att phalaenopsisorkidéer är lite stela, därför älskar jag cattleyans krusiga kronblad. Jag har faktiskt aldrig använt cattleya som snittblomma. Jag tror jag ska lägga till det på min lista över nyårslöften!

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

It's not every day you see cattleya ochids! It was popular in the 60's and 70's, but I think it's making a come back. Isn't it beautiful? Sometimes I feel that phalaenopsis ochids is a bit stiff, therefore I love the curly petals of cattleya.Actually I've never used it as a cut flower. I think I'll add it to my list of New Year's resolutions!

BON WEEKEND!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips