0 London-resan // My London Trip


Under 4 dagar hinner man se och uppleva mycket! Jag har massa foton att visa och mycket att berätta. Men istället för att tråka ut mer med 1-2 jättelånga inlägg, kommer jag att portionera ut det i flera kortare inlägg framöver. Idag börjar vi med en kort sammanfattning av mina dagar i London.

1. Det var mer vår där än här. Mycket blommor i krukor och fönsterlådor överallt. Men just denna helgen var den väldigt kallt, ca 1-3 grader, blåst och snö! Flingorna yrde men lade sig inte. Första gången jag har sett snö i London!
2. Big Ben måste man ju hälsa på. Jag blir lika fascinerad varje gång - både själva klocktornet och House of Parliament är utsmyckade med så otroligt mycket detaljer.
3. "Min gata" i London, alldeles utanför hotellet i Paddington.
4. Shopping! Denna vackra ros fick jag av Emma från Stockholm som är manager på The Real Flower Company på Selfridges och den fick hänga med mig under en hel shoppingdag på stan.
5. Claridges! Under min shoppingtur passade jag även på att slinka in på flera lyxhotell för att värma mig lite, kolla blomsterläget och fota. 
6. Det var som sagt isande kall vind, då passar det bra att värma sig med en cappuccino och en macaron. Det gäller också att ha med sig alla laddare och adapter i handväskan så att man kan passa på att ladda både kameran och mobilen!

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

During my 4 days in London I saw and experienced a lot! I have many photos to show and a lot to tell. But instead of 1-2 very, very long posts, I will dispense it into several shorter posts. Today we begin with a brief summary of my days in London.

1. It was more spring there than here in Sweden. Lots of flowers in pots and window boxes everywhere. But this weekend it was very cold, about 1-3 degrees, winds and snow! First time I've seen snow in London!
2. When ever you're in London you have to go and say hi to Ben! I'm always very fascinated about all the details on Big Ben and House of Parliament.
3. "My Street" in London, just outside the hotel in Paddington.
4. Shopping! I got this beautiful rose from Emma (from Stockholm!) who is the manager at The Real Flower Company at Selfridges and it was my company for a whole day of shopping.
5. Claridges! During my shopping trip I pop in to several luxury hotells to warm a little, check the flower and to take some photos.
6. The wind was icy cold, so every now and then I had to to warm up with a cappuccino and a macaron. I also took the opportunity to chargers the camera and smart phone as I always carry the charges and adapters in my handbag!





Foto emelie ekborg svenskablomsterbloggar.se

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips