4 At Selfridges & The Real Flower Company

När jag var i London hade jag en liten rutin. Frukost mellan kl 8-9 och därefter ut på stan till fots till ca kl 18.30. Då ser och upplever man mest, både planerade saker och en massa spontana!
Efter The Dorchester Hotel, gick jag till en av "mina" gamla klienter från tiden då jag jobbade i London. Tyvärr fick jag inte fota där.
- - - - - - - - - - - - - - - - - 
When I was in London I had a little routine. Breakfast at 8-9am and then straight away out walking and exploring in the city until about 6:30pm. After The Dorchester Hotel  I went to one of "my" old clients from the time when I was working in London. Unfortunately I wasn't allowed to take pictures there.

Sedan gick jag genom Mayfair upp till Oxford Street och varuhuset Selfridges. Där tittade jag in hos The Real Flower Company. Jag gillar deras filosofi - egenodlade rosor som doftar!
- - - - - - - - - - - - - - - - - 
Then I went through Mayfair up to Oxford Street and Selfridges  There, I stopped at The Real Flower Company  I like their philosophy - roses grown on their own farms, full of scent!

Lavendel som snittblomma! De hade olika örter som mint, rosmarin och salvia som utfyllnadsgrönt. Jag träffade även Emma från Stockholm, som är manager där.
- - - - - - - - - - - - - - - - - 
Lavender as a cut flower! They had many different herbs like mint, rosemary and sage as foliage. I also met Emma from Stockholm, who is the manager there.

rose Yves Piaget, ros Yves Piaget
 Underbara rosen Yves Piaget!
- - - - - - - - - - - - - - - - - 
The most lovely rose  Yves Piaget!


HAPPY MONDAY!


Foto emelie ekborg svenskablomsterbloggar.se

4 kommentarer :

  1. En av Londons alla blomsteroaser. Älskar doften hos dem. En klart vinnande koncept! Dessutom ready-to-go-vackert sim i många utländska butiker. Saknar den lyxen här hemma. Inte många butiker som satsar på lyxig inslagning i vackra påsar och kartong. Du verkar ha haft det helt blomstrande. Jag får längta ett stund till. Stillar min blomsterhunger hos dig sålänge Ha en bra start på veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns många vackra och underbara blomsteroaser i London! Håller med om att det inte är många här hemma som satsar på lyx fullt ut. Men vattenpackning i ready-to-go kartong/påse är inte bara lyxigt utan såååå smidigt och praktiskt!

      Radera
    2. Det inpackningssättet tog ja med mig hem från England. Sjukt praktiskt och väldigt snyggt. Tänk bara på alla vaser man inte behöver plocka och diska?!

      Radera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips