4 Wild at Heart #1

wild at heart, nikki tibbles, turquoise island, flower shop london, blomsterbutik london, flower shop notting hill london
wild at heart, nikki tibbles, turquoise island, flower shop london, blomsterbutik london, flower shop notting hill london
wild at heart, nikki tibbles, turquoise island, flower shop london, blomsterbutik london, flower shop notting hill london
wild at heart, nikki tibbles, turquoise island, flower shop london, blomsterbutik london, flower shop notting hill london
Jag lovade ju att berätta om när jag besökte Wild at Heart i London. 
De har flera butiker men jag började med att besöka den på Turquoise Island, Notting Hill. Detta är en minst sagt annorlunda blomsterbutik. I mitten på en stor refug ligger en stor triangelformad byggnad av turkost kakel. I ena änden ligger en offentlig toalett och i andra änden ligger Nikki Tibbles berömda blomsterbutik!
Jag besökte butiken tidigt en fredags morgon, nästan precis när de öppnat. Floristerna var i full värd att fylla på blommor och binda buketter inför fredagens kommers. 
Är inte de små minibuketterna för söta?

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

promised to tell you about when I visited Wild at Heart in London. 
They have 3 shops but I started with a visit to the one on Turquoise Island, Notting Hill. This is a very special flower shop. In the middle of a large traffic island, there's a triangle shaped building of turquoise tiles. At one end are lavatories, and the other end is Nikki Tibble's famous flower shop!
I visited the shop early on a Friday morning, just after they opened. The florists were busy to stock up flowers andto  tie bouquets for Friday's commerce.
Just look at those sweet posies!




Foto emelie ekborg svenskablomsterbloggar.se

4 kommentarer :

  1. Älskar den butiken! Men nu var det längesen jag var där säkert inte sedan början av 2000-talet. Portobello är en oas men jag har ju mitt nya favorithäng ;) Colombia Rd. Får nog ta en sväng i maj. Blir jättesugen av dina fina bilder. London är verkligen underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både Protobello & Columbia Rd är underbara! Men min absoluta favoritgata i London är Marylbone High St. Jag bodde bara 5 min därifrån så det känns verkligen som att komma hem. Annars så är ju Kings Rd inte så dum heller...

      Radera
  2. Du har så rätt :) Många pärlor och underbara stråk i denna sköna stad. Vilken lycka att ha fått bo i London.

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips