0 Vårbukett // Spring Bouquet

vårbukett, annorluda bukett, spring bouquet
Så här efter påsk har jag tröttnat lite på allt gult.
Nu vill jag istället ha rosa, turkost, pasteller och blommande kvistar, som körsbär, äpple och persiko. Jag älskar även oväntade blomsterkombinationer, som i denna bukett. Blommande kvistar, nerine, olika sorters orkidéer, tulpaner och cyklamen. En lite annorlunda blandning som jag nog inte har sett tidigare. Och förresten, bukett och bukett... En bukett men samtidigt inte. Ska man vara petig så finns det ju inte en enda stjälk i det där bindstället. Jag hittar inget riktigt bra ord på svenska. Men engelskan (fast engelsmännen har ju lånat halva uttrycket från franskan om man ska vara noggrann) har ett ord som passar perfekt - faux bouquet. 
Vad säger du?

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • 

I'm kind of tired of yellow. I mean after Easter and so.
Now I want pink, turquoise, pastel and spring blossoms, like cherry, apple and peach. I also love the unexpected flower combinations, like in this bouquet. Blossoming twigs, nerine, different kinds of orchids, tulips and cyclamen. i don't think I have seen this combination before. And by the way, is it really a bouquet? A faux bouquet? 
Yes, that's what I would call it, I think.
What do you think?



Foto fdf.de

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips