2 Frusna Blommor // Frozen Flowers

blommor is, blommor infrusna i is, ice blocks flowers, frozen flowers

Jag hoppas att ni har fått en bra start på det nya året.
Jag trodde väl aldrig att jag skulle säga det, men nu hade det faktiskt inte skadat med lite vinter och kyla (OBS bara någon vecka eller så!) Denna vintersäsongen hade jag verkligen sett fram emot att göra såna här islyktor och experimentera med ísblock med infrusna blommor.
Här ovan har vi vackra julrosor i isblock tillsammans med grenar och kvistar.
Men kanske det nya året kan bjuda på några dagars kyla.
Har du provat att jobba med blommor och is?

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • 

I hope you had a good start on the new year.
I never thought I'd say this, but I wouldn't mind some winter. (But only for a week or two!) This winter season I had really been looking forward to make these ice lanterns and experiment with blocks of ice with frozen flowers.
Above we have beautiful hellebores together with branches and twigs.
But maybe the new year can offer a few days cool weather.
Have you ever tried to work with flowers and ice?





Image psg.be

2 kommentarer :

  1. Hej Emelie,

    God härlig blomstrande fortsättning. Här kan du få lite husmorstips http://sannasvarldar.blogspot.se/2013/01/husmorstips.html?m=1. Gläds åt min isiga blomstrande idélusta och kreativa kaos :)

    Önskar dig all blomsterlycka 2014.

    Blomstervärme Sanna

    SvaraRadera
  2. De blev verkligen jättefina! :)

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
,
,
Blogging tips